tisdag 27 december 2011

Årets lyckligaste boktipsare!

Jag måste bara säga en sak. Även om jag inte vinner den där fina tävlingen Årets boktipsare så är jag världens lyckligaste boktipsare ändå. För först blev jag så glad att min fantastiska vän Petronella tyckte att jag var värd att nomineras och hon skrev en sån fin motivering att jag blev alldeles tårögd och sen att juryn tyckte att jag verkade så pass bra att de valde ut mig till final är ju också otroligt roligt. Men det som gör mig världens lyckligaste är att så många av er har röstat på mig! Alla nya kompisar i Salem som lånat böcker av mig hela hösten och gamla kompisar i Nacka som fortfarande minns mig och som gått in och röstat! Ni anar inte vad det betyder för mig! Jag är ju barnbibliotekarie i själ och hjärta och att få chansen att möta er, lära känna er och få vara den som ger er något av det allra bästa; nya älsklingsboken! Det är stort! Och beviset på att jag lyckas ibland ser man tydligt nu på boktipset. se! Det är fantastiskt fint!
Så tack alla barn i Salems kommun, tack alla peppande lärare och föräldrar och tack till alla gamla elever i Nacka!
Kram allihop och ha ett underbart jullov med en massa härlig julläsning. Så här såg (kanske) min julgran ut:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar