måndag 25 februari 2013

Familjen Considines förbannelse av Gareth P. Jones

Jag brukar tjata om hur fantastiskt bra Tvillingarna Thornthwaites testamente är och många har jag lyckats övertala också trots att boken är ganska tjock.
Precis lika bra är den här! Och nästan lika tjock.
 Mariel växer upp i Australien ovetandes om att hon har en hel familj kvar i England. Mamman emigrerade när Mariel var liten och hon har aldrig nämnt sin släkt. När Mariels mormor plötsligt dör kommer det som en chock för Mariel att hon har både morbröder och kusiner och hon blir jättearg på sin mamma. Motvilligt följer hon med till England för att gå på begravningen.
Morbröderna tar emot sin sedan länge saknade syster med öppna armar men kusinerna verkar inte så vänligt inställda till Mariel. Vissa är till och med öppet fientliga.
Sakta men säkert börjar det gå upp för Mariel varför mamman lämnade sin familj. Förbannelsen, undrar du. Ja, du. Låt mig avslöja så pass att fullmånar och vassa tänder är inblandade och att traktens kor och rävar inte går säkra nattetid. Och det gör inte Mariel heller. Långt ifrån!

Här kan du höra mig svamla om Tvillingarna Thornthwaites testamente!

Kolla om böckerna finns inne här.

Nu hoppas jag att fler böcker av Gareth P. Jones översätts till svenska.
 Helst vill jag läsa den här:




2 kommentarer:

  1. Åh jag älskar Tvillingarna Thorntwaite! Ska garanterat läsa den här nu.

    SvaraRadera
  2. Gört! Den är himla mysig!

    SvaraRadera