onsdag 22 februari 2012

Bokrea!

Helst vill jag ju att ni kommer in till biblioteket och lånar era böcker förstås, men vissa böcker kanske man ändå vill äga. Jag är sån, i alla fall. (Jag vill äga alla böcker!)
Idag börjar årets stora bokrea och massor av bra böcker för nästan inga pengar alls ligger i stora högar i boklådorna. Så passa på!
Det är rätt fint att gå omkring i affären och klämma på alla fina böcker och trängas med andra bokälskare. Men om man vill ha sina böcker ännu billigare rekommenderar jag dig att köpa dem på nätet. De har dessutom ännu fler titlar i sin rea. Jag klickade hem två jättebeställningar, en från adlibris och en från Bokus.

Till exempel kan man köpa de första delarna i Tangshan Tigers för bara 39:-! Böckerna är skrivna av Dan Lee och går att läsa fristående men det är ju roligast att börja från början med Den stulna skatten. Här får man för första gången träffa Matt, Olivier, Shawn och Catarina som är experter både på kampsport och att lösa brott. Det är lagom lättläst och hur mycket action som helst!

Första boken om Darren Shan reas också ut för ynka 39 kronor. Skräckens cirkus är ett måste hemma hos varje vampyrälskare med självaktning. Jag har skrivit om den här.

Föredrar man mer romantik är Libba Brays böcker det bästa som finns. Ögat över månskäran är första boken om Gemma och  följs av Upprorsänglar och  Längtans rike. För 160 spänn är hela serien din och du kan sjunka ner i favoritfåtöljen och njuta av timmar fyllda med spänning, kärlek och övernaturliga världar och mystiska, hemliga sällskap allt på en engelsk internatskola i slutet av 1800-talet. Låter det inte ljuvligt?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar