onsdag 2 november 2011

Hej Daniella!

Lagom till Halloween blev jag fasligt sjuk och var borta för världen. Jag har inte ens orkat läsa. Tur då att det finns andra som gör det. Som Daniella.


Hej Karin!

Jag har läst ut boken ”För bra för att dö
av Christina Wahldén.
Den handlade om: Tjejen Stella vill dö för att hon blir mobbad i skolan och hon är ledsen.
Vågar inte ställa sig på vågen för att hon är så tjock.
Hon träffar en kille på chatten som också vill dö.
Hon får reda på att den killen går i hennes skola.
Dom ska dö tillsammans men på alla sätt dom än försöker att dö på så lyckas dom inte. Till slut så orkar hon inte så hon tänker man lever bara en gång och det livet får man väl leva med!
Jag tyckte den var sorglig för att ingen människa ska lida av att leva och vilja dö!
Vill gärna få tips av sådana här böcker, det passar till mig!!!
Tyckte verkligen att den var superbra. Det var spännande om hon skulle dö eller inte!
MVH: Daniella Ibstedt!

Om du som Daniella gillar den här typen av böcker rekommenderar jag Jag finns av Maja-Maria Henriksson. Den är förfärligt sorglig och jobbig att läsa. Extra jobbigt för att den är sann. Boken bygger på författarens eget liv. Huvudpersonen heter Johanna är fjorton år och misshandlas både psykiskt och fysiskt av några killar i skolan. Hemma misshandlas hon av sin mamma. Det är bok om ångest men också om mod och överlevnad. Om att våga finnas trots att alla säger att man inte duger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar