onsdag 6 maj 2015

Muminklänningar!!

Förra året skulle Tove Jansson ha fyllt 100 år. Det har firats ganska mycket; med utställningar och jubileumsmuggar och och nya tjocka böcker om hennes liv och konst och mumintroll.
Om ni bad mig skulle jag kunna skriva hur mycket som helst om Tove Jansson och Mumindalen ur litteraturvetenskapligt perspektiv och ännu mer ur eget personligt perspektiv. Jag skulle fylla internet om ingen satte stopp för mig. Jag skulle älta hur mycket jag gillar Mymlan, hur arg jag ofta varit på Muminpappan och hur jag ogillar de japanska otygen som kallar sig Mumin. Eller visa er mina favoritmuggar.
Men jag gör inte det. Jag hinner inte idag. Jag nöjer mig med att vråla ut i internet att jag måste köpa dessa underbart vackra klänningar från IVANAhelsinki! Och jag ber till den gamla urfadern bakom kakelugnen att kläderna kommer passa även tjocka, små tanter som jag. Titta här bara:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar