tisdag 14 augusti 2012

Hej Josefina!

Idag är Josefina här på bibblan. Josefina är fantastisk. För hon är precis lika dan som jag var när jag var tolv.
Jag tänker tvinga henne att skriva lite här nu.

Hallå jag är Josefina och tänker skriva om en bok som heter Skuggorna i spegeln, som Karin tvingade mig att läsa. 
Boken är skriven av Inger Edelfeldt (som också har skrivit Missne och Robin) och handlar om Arri en tjej som är sjutton. Arri gillar medeltiden, fantasy, svarta kläder, kallar sin syster Såpaklonen och har ett helt arrangemang som kallas ´´Sceneriet´´ uppbyggt av cernitlera.
Arri är också dimensionvandrare och kan gå igenom sin spegel (om hon vill) till landet Eidolon som är befolkat med vampyrer. Där träffar hon Leonidas... Hemma är livet tråkigt jämfört med Eidolon, tills hon får veta att Oscar (hennes hemliga förälskelse) besvarar känslorna!!! Till slut måste hon välja, Eidolon förevigt utan känslor eller dödligt liv med Oscar...
Jag fastnade med en gång för den här boken, en riktig bladvändare!!
Särskilt mysig är den om man får läsa ostört utan syskon, föräldrar eller störande ljud. Så det är mitt tips: Stäng in dig på ditt rum med en kopp te och läs, läs, läs!!

Så det är inte så illa när jag tvingar folk att läsa...
Kolla om boken finns inne här.

1 kommentar: