onsdag 11 april 2012

Extra: En morgon stod hon bara där av Per Nilsson

Nu är det påsklov för nästan alla. Alla utom för Julia som är här hela dagen och "praoar". Hon får slita som ett djur, må ni tro. Till exempel tänker jag be henne skriva ett boktips. Varsågod Julia. Bloggen är din!

Hej jag tänkte skriva om boken "Extra". Pim-Pim är en kille som går på mellanstadiet. En tjej som kallar sig Extra börjar i hans klass. Pim-Pim upptäcker att Extra inte är någon vanlig tjej utan jobbar på en cirkus och hon kan läka sår och läsa tankar. Pim-Pim tror först att hon är fången av en ond trollkarl för hennes hy var så blek och hon var så mager. Men är hon det? Vem är hon egentligen? Och vad vill hon Pim-Pim?
Svaren får du om du läser denna fantastiska bok!!!
/Julia

I eftermiddag skall Julia och jag och några andra påsklovslediga kompisar bokcirkla om den här boken. Det skall bli roligt att höra vad de tycker. Själv tänker jag i alla fall kasta mig över fortsättningen så snart jag kan. Och Julia med, säger hon nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar